TEORIA DE VYGOTSKI
Vygotski va crear la Teoria sociocultural de la formació de les capacitats psicològiques superiors:
a. El joc com a valor socializador
L'ésser humà hereta tota l'evolució filogenètica, però el producte final del seu desenvolupament vindrà determinat per les característiques del mitjà social on viu.
Socialització: context familiar, escolar, amics…
Considera el joc com a acció espontània dels nens que s'orienta a la socialització. A través d'ella es transmeten valors, costums…
b. El joc com a factor de desenvolupament
El joc com una necessitat de saber, de conèixer i de dominar els objectes; en aquest sentit afirma que el joc no és el tret predominant en la infància, sinó un factor bàsic en el desenvolupament.
La imaginació ajuda al desenvolupament de pensaments abstractes, el joc simbòlic. A més, el joc constitueix el motor del desenvolupament en la mesura en què crea Zones de Desenvolupament Proper (ZDP).
ZDP: és la distància que hi ha entre el nivell de desenvolupament, determinat per la capacitat de resoldre un problema sense l'ajuda de ningú (Zona de Desenvolupament Real), i el nivell de desenvolupament potencial, determinant per la capacitat de resoldre un problema amb l'ajuda d'un adult o d'un company més capaç (Zona de Desenvolupament Potencial).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada